Okay i'm back.. I think

Hello little monsters. Ja, ska försöka komma igång med bloggandet igen. FÖRSÖKA.
Ligger i min säng nu iallafall, går inte i skolan denna veckan iallafall. Varför? Det vill jag inte skriva ut i bloggen än.

Sååå, vad tror ni mitt första inlägg sen min paus kommer handla om?! Any ideas? Handboll såklart....
Jag är ju helt frälst i handboll som mina trogna läsare vet.
Och i tisdags så spelade ju Sverige sin första EM match i Serbien. Mot Danmark. Ett Danmark som dom förlorade mot bara nio dagar innan, i möbelringen cup, i Norge. Med 25-31. Jag slog på tvn med en klump i magen, nervös!! För denna matchen var en nyckelmatch. Danskorna gick ut kaxiga i dansk press, vilket gjorde mig irriterad.
Men iallafall. Matchen drog igång. Den började helt okej för svensk del. Båda lagen var nervösa. Sverige ledde med ett mål tills ungefär 6e minuten. Då släppte danskorna lös lite mer och var mycket mer aggressiva i försvaret. Och dom fick en fyra måls ledning. Sverige gjorde mycket tekniska fel och träffade stolparna onödigt mycket.
Men i slutet av första halvleken så lyckades sverige minimera målskillnaden till 2 måls skillnad.
Andra halvlek börjar. Danmark kommer fort upp i fem måls ledning, och Sverige lyckas inte komma närmre. Men när det är ungefär 10 minuter kvar av matchen, byter man målvakt (lite för sent enligt mig då Grubbström inte fick ta många bollar) man bytte alltså in Maria Olsson istället. Hon gjorde några riktigt viktiga räddningar, och Johanna Ahlm började visa sina riktiga talanger. Sverige låg under med 22-17 när det är 10 minuter kvar, visst.. Allt kan hända i handboll, men där kändes det som det var kört. Men Johanna Ahlm vände för Sverige. Åh.. Satt i soffan och bara skrek för varje mål dom gjorde. Och dom kröp närmre och närmre. Och det slutade med vinst för Sverige. 27-26.
Sverige hade förmodligen gått vidare till mellanrundan även om dom skulle förlora mot Danmark. Men dom skulle få möta svårare lag och få svårare att gå vidare till semifinal.
Jag är så himla glad att dom fick med sig 2 poäng från denna matchen. Dels för att jag såklart vill att sverige ska komma så långt som möjligt i denna turnering. Men också för att danskorna fick sig en redig käft smäll!

TACK SVERIGE FÖR DOM UNDERBARA SISTA MINUTERNA. <3

Nästa match spelas imorgon, eller ja.. Ikväll. Kvart över sex på 4an! Mot Makedonien. Det är ett mycket svagare lag än vad Sverige är. Men vågar inte underskatta dom. Komigen Sverige.

https://cdn3.cdnme.se/cdn/9-1/3933826/images/2012/pic_50bff044ddf2b31ced000021.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hannazaak.blogg.se

MODE, ÅSIKTER & MITT LIV

RSS 2.0